Wednesday, February 24, 2016

자전거 소모품 : 무엇을 언제 교체해야하나

자전거 소모품: 무엇을 언제 교체해야하나

자전거의 계절이 돌아오고 있다. 그리고 나는 오늘 뒷브레이크 패드가 다 낡아서 교체를 해야 한다는 사실을 알았다. 이상하게 브레이크를 잡을때마다 매우 듣기 싫은 소리가 나더라.. 아 내 30달러..
 자주 교체되고 신경써서 확인해야 할 자전거 소모품들.
체인:   우리의 경험상, 자전거 체인은 로드의 경우 2500킬로미터 MTB의 경우 200시간 정도 만에 교체를 한다.  물로 잘 관리된 경우는 더 오래 사용 될 수 있다. 그리고 체인을 잘 관리/교체 하는 것은 다른 비싼 구동계의 소모를 막아준다. 체인은 최고급의 경우 100달러, 보통 40~70달러면 교체 할 수 있지만, 구동계는 훨씬 비싸다.
타이어:   Worn out tires on a MTB are easy to spot.  There's not much knob left and you'll notice a certain lack of traction that can have unwanted results.  Since road and commuting or touring tires are smooth to begin with, wear can be a little harder to spot.  Most road racing and training tires will give you a kilometer life similar to a chain on the rear tire (about 2500km) and close to double that on the front.  Touring and commuting tires can double (and more) this distance.  If the tire has a lit of small cuts in it, looks dry or squared of at the top, or feels thin down the center line, it should be replaced.  Many people replace both tires at once, as your front tire keeps your bike in control and is more catastrophic if it flats.  Plus then they match, which is cool.
카세트:  Cassettes are a tricky one.  If you've replaced your chain early and often, a cassette can last for a long long time.  If you haven't, it might only last the life of one chain.  As chains wear, they take the cassette with them, so if the wear has progressed far enough a new chain will no longer mesh with the cassette, and both must be replaced.  I've gotten two full road seasons out of a single cassette before (over 10000 km) and less than one rainy cross and commuting winter out of the same type (under 3000km).   If you're chain has worn well past 75% on the handy Park CC-2, that cassette's probably going to need to be replaced.
브레이크 패드:  브레이크 패드는 날씨와 브레이크를 어떻게 사용하는지에 크게 의존한다. 맑은 날씨에 깨끗한 환경에서 자전거를 탄다면 계절이 몇번 바껴도 멀쩡하겠지만, 그 반대의 경우는 한 계절에도 몇번을 교체해야 할 수도 있다. 따라서 주기적으로 브레이크 패드의 상태를 확인해야 한다.   
케이블들: If your shifter and brakes aren't moving smoothly and it takes more force than you remember to shift or brake, replace the cables and housing.  This can make a huge improvement in the function of your bike, and replacing once per year isn't unreasonable.
바테이프/손잡이: 특별할 것 없다. 그냥 낡아서 바꿔야 될 것 같다 느끼면 바꾸는 것이다. 예를 들면 흰색 손잡이가 회식이 되었다던가?
서스펜션 오일/씰:  최소한 1년에 한번 혹은 좀 터프하게 자전거를 탄다면 더 자주.
Frame Pivot Bearings and Bushings: At least once per year, more if you ride frequently and hard.
Bearings:  Inspect all the bearings (hubs, headset, bottom bracket) at least once per year, and replace if necessary.
Chainrings and Pulleys:  These are usually the last drivetrain parts to wear out but it does happen, particularly if your chain has not been frequently inspected and replaces.
헬멧: 헬멧은 충격이 가해지고 나거나 5년 주기로 교체하는 것이 좋다. 자전거 헬멧은 일반적으로 한번 충격이 가해지는 것을 막도록 디자인 되어져있다. 따라서 한번 꿍하고 나면 반드시 교체하자.

출처: http://www.differentbikes.ca/blog/article/consumables-what-to-replace-and-when/

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